Daha yaşlı ve yolda e-bisikletle: trafikte her altıncı ölüm bisikletçiydi

Mirkelam

Member
Trafik yağlarının sayısı yıllardır düşüyor, ancak bisikletçiler giderek daha fazla kurban. Bir sebep: özellikle yaşlı insanlar için popüler e-bisikletler. Kurbanların neredeyse üçte ikisi 65 yaşından büyük.


Her altıncı trafik ölümleri bir bisikletçidir – bu Federal İstatistik Ofisi tarafından gösterilmiştir. Geçen yıl, ön sonuçlardan sonra Alman yollarında 441 bisikletçi öldü.

Temel olarak, bisiklet güvenli bir ulaşım aracıdır: bisikletle kaza geçirdiklerinde çok az insan ölür. Toplamda, istatistikçiler geçen yıl bu kadar kişisel yaralanma ile 92.882 bisiklet kazası saydılar.


Ancak, öldürülen bisikletçi sayısı 2014'e göre yüzde 11,4 daha yüksekti.

Tırmanışın nedeni nedir?


İstatistikçiler, artışın öncelikle öldürülen Pedelec sürücülerinin sayısından kaynaklandığını belirtmektedir. 2024'te öldürülen 441 bisikletçinin 192'si bir e-bisikletle seyahat ediyordu.


Sigortacılar tarafından kaza araştırması başkanı Kirstin Zeidler, “Pedelecs kendi başına klasik bisikletlerden daha tehlikeli değil” diyor. Bununla birlikte, daha ağır, daha hızlandırılmıştır ve bu nedenle kullanımı kolay değildir. “Araştırmamız, tüm yaş gruplarındaki pedeleklerle yapılan tek kazaların, motorsuz bisikletlerden daha zor olduğunu gösteriyor.”

Özellikle kim risk altında?


Burada da federal ofisin net bir cevabı var: “Yaşlı bisikletçiler özellikle trafikte risk altındadır.” 2024'te ölümcül yaralı bisikletçilerin neredeyse üçte ikisi 65 yaşında veya daha büyüktü.


Normal bisikletleri olan ölen yaşlıların oranı yüzde 59,4 iken, e-bisikletlerde öldürülenlerin yüzde 68,8'i 65 veya daha büyük idi.

Kaza araştırmacısı, yaşlı insanların pedelekler üzerinde daha yüksek bir riske sahip olduklarını açıklıyor: “Daha yavaş tepki veriyorlar, dengelerini daha hızlı kaybediyorlar ve genç insanlardan daha savunmasızlar.” E-bisikletle güvenli bir şekilde seyahat etmek istiyorsanız, bisiklet eğitimi yardımcı olabilir.

Kazalar nasıl çalışır?


İkinci bir yol kullanıcısı, bisiklet kazalarının çoğunda yaralandı. Vakaların yüzde 70,7'sinde bir arabaydı. 44.424 Kişisel hasarla bisiklet kazaları, bir araba ile çarpışmaya geri döndü.


Kaza araştırmacısı Zeidler de sadece kazalardaki güçlü artışa çarpıyor: Kaza sigortacılarına göre, öldürülen her üçüncü bisikletçi etrafında daha fazla katılımcı olmadan bir kaza var.

Kim suçlayacak?


Vakaların yaklaşık yarısında, istatistikçilerin gerçekleştirdiği gibi, çökmüş bisikletçiler kaza için suçlanacaklardı. “Kazanın rakibine bağlı olarak farklılıklar var.” Yayalarla yapılan kazalar durumunda, vakaların yüzde 57'sinde bisikletçiler patladı. Motosikletlerle çarpışmalar, vakaların yüzde 50'sinde bisikletçilere borçluydu.

Sürücüler dahil olsaydı, bisikletçiler davaların yüzde 25'inde sadece ana borcu giyiyorlardı. Kamyonlarla bisiklet kazaları durumunda, oran hala aşağıdaydı: bisikletçiler tarafından sadece yüzde 21'i görüldü.

Kaza araştırmacıları ne istiyor?


Çoğu ölümcül kaza arabalarla çarpışmalarda gerçekleşir. Kaza araştırmacısı Zeidler, “Geçişler ve erişim yolları özellikle sorunlu” diyor. “Burada otoparkı önlemenin bir görünümü yaratmak önemlidir.

ADFC daha fazla ve daha iyi bisiklet yolları talep ediyor. Federal genel müdür Caroline Lodemann, “Ancak, bisiklet kazalarının artması şaşırtıcı değil” diye açıklıyor. “Bisiklet yolları genellikle kırılır, engellerle dolu, çok dar, park edilmiş veya eksik – örneğin ülke yollarında – genellikle tamamen.”

Bisikletçiler yolu çok sık arabalarla paylaşmak zorunda kalacaklardı. “Bu, ilgili herkes için stres ve tehlike getiriyor.” ADFC bisiklet iklim testinin katılımcılarının yüzde 70'i trafiğe güvende hissetmedi. “Acı bir tanı,” diyor Lodemann.


DPA/SEBE